skip to main | skip to sidebar

Roháče 14.9. - 18.9.2022

Ako každý rok, september je pre nás obdobím, ktorý sa snažíme využiť na výlety. Štátny sviatok 15.9. prináša možnosť predĺžiť si víkend a ešte aj počasie v tomto ročnom období býva celkom dobré.

Preto sme sa rozhodli, že tento rok navštívime náš obľúbený Penzión JOSU v Zuberci a trošku si oddýchneme a prejdeme si časť pohoria Roháče.

14.09.2022 - 1. deň   Penzión JOSU (SK)

Tešili sme sa na tento výlet, no počasie nám ukazovalo, kto je pánom. Od rána pršalo. Predpoveď počasia na tieto dni bola pre nás nepriaznivá. Napriek tomu sme sa rozhodli, že po práci sadneme do auta a „uvidíme“ 😊.

Cesta do Zuberca ubehla celkom rýchlo, takže o 17 tej sme už boli ubytovaný a mohli sme začať oddychovať 😊. Nič iné nám ani nezostávalo lebo tu intenzívne pršalo. Využili sme miestny bazén, dali si dobrú večeru v kolibe a tešili sa na ďalší voľný deň.

15.09.2022 - 2. deň   Hojdačka v Zuberci (SK)

Zobudili sme sa do krásneho daždivého rána. Fantastické raňajky sa podávali v kolibe formou švédskych stolov. Dokonca chýbajúce vajíčka nám pripravili špeciálne pre nás na tanier.

Tentokrát sa malo jednať o oddychovú dovolenku, tak sme sa rozhodli, že nevyužijeme naše pršiplášte a namiesto mokrej turistiky budeme oddychovať.

Okolo 14 tej sa začala oblačnosť pretrhávať a dokonca miestami vykuklo aj krásne slniečko.

To bol impulz k tomu, aby sme sa rýchlo obliekli a vyšli von aspoň na kratučkú prechádzku po okolí.

Keška (GC9X62D Hojdačka v Zuberci) bola vzdialená od nášho ubytovania necelý kilometer. Samozrejme kešku sme našli rýchlo ako aj spomínanú hojdačku. Vonku bolo síce trochu mokro, ale výhľad z hojdačky bol fantastický ...

Aj sme sa tu chvíľku pohojdali a užívali si krásny výhľad na Západné Tatry – Roháče.
Cestou späť do penziónu sme začali zakopávať o hríby. Či už jedlé alebo nejedlé. No na ich zbieranie nebol čas, lebo zase začalo jemne pršať, tak sme sa poponáhľali, aby sme moc nezmokli.

Dnešok bol teda naozaj oddychový ... V kolibe sme si dali fajnovú večeru a tešili sa z predpovede počasia, v ktorej nám na piatok nehlásili žiadny dážď.

16.09.2022 - 3. deň   Roháčšske plesá a vodopád (SK)

Ráno nás prekvapilo žiarivé slniečko, ktoré nám svietilo do okna izby. Predpoveď počasia sa asi vydarila.

Raňajky v kolibe boli opäť fantastické, dostatočne nás nasýtili na náš dnešný výlet. Zbalili sme si ruksaky a autom sme sa vybrali na parkovisko Roháče – Spálená, odkiaľ sme mali naplánovanú okružnú prechádzku po plesách v Roháčoch.

Po zaplatení parkovného 5 Euro sme sa okolo 10 tej hodiny vybrali po zelenej TZT, ktorá nás priviedla do mierneho kopca. Tu sme sa pri Rázcestí Šindľovec napojili na červenú TZT, ktorá viedla po asfaltovej ceste s naozaj miernym stúpaním. Táto cesta je ideálna aj pre cyklistov, ktorých sme tu v hojnom počte stretali.

Asfaltová cesta končila pri Tatliakovej chate. Tu mali konečnú aj všetci cyklisti. GPS nám odmeralo, že od parkoviska k chate sme prešli cca 4 km za 1,5 hodiny.

Ďalej sme pokračovali po zelenej TZT až k prvému Roháčskemu plesu.

K plesu sme dorazili cca o 12:50. Prekvapilo nás, koľko ľudí tu bolo. Pritom cestou nás predbehlo len zopár turistov. Asi prišli z druhej strany 😊.

Nakoniec aj najkrajšia fotka plesa (bez ľudí) sa nám podarila urobiť až neskôr, keď sme sa už od plesa vzďaľovali.

Ako sme prichádzali k ďalšiemu plesu, tak sa pomaly začalo zmrákať. My sme ale verili predpovedi počasia, že dnes nebude pršať.

Určite by sme mali krajšie výhľady, ak by svietilo slniečko, ale my sme si túto prechádzku aj tak naozaj užívali.

K najvyššie položenému plesu sme sa dostali cca o 14 tej. Takže od najnižšie položeného plesa po to najvyššie nám to trvalo niečo vyše hodiny.

Urobili sme si povinnú zastávku na kochanie sa ponúkanými výhľadmi na Roháče, nafotili veľa fotiek a vybrali sme sa dole kopcom po modrej TZT smerom k Roháčskému vodopádu. Klesanie tu bolo dosť strmé ale výhľady do doliny stáli za to. Na druhej strane sme boli radi, že sme sa sem vybrali z tej druhej strany 😊 a nemuseli sme šliapať do tohto strmého kopca😊.

Klesanie k vodopádu nám trvalo asi 2 hodinky pomalej chôdze s prestávkami na fotenie.

Najväčší vodopád Západných Tatier je súčasťou Studeného potoka v Roháčskej doline, nachádza sa vo výške 1340 m.n.m. a je vysoký 23 m.

Cestou od vodopádu po parkovisko sme stretali ľudí s plnými košíkmi hríbov. Bolo ideálne počasie, daždivo a zároveň aj dostatočne teplo.

Aj nám sa podarilo nájsť jeden celkom pekný ...

No a potom ešte dva ďalšie 😊.

K autu sme dorazili až cca o 17:30. Prešli sme asi 13,3 km za 7,5 hodiny.

Ako sme tak sedeli v aute, rozmýšľali sme, čo vlastne s tými hríbmi budeme robiť, keďže domov sme sa chystali až o 2 dni?

Tak sme si vymysleli, že skočíme do Liptovského Mikuláša, vybavíme večeru v McDonald´s 😊 a kúpime si sušičku na hríby.

Veci neboli vôbec také jednoduché ako sme si mysleli. Prešli sme 3 rôzne druhy predajní elektro, ale žiadne sušičky nemali (samozrejme, keď sa hríby v lese dali kosiť 😊). Nakoniec v poslednej predajni, mali pre nás posledný kus.

Večer pri pozeraní televízora sme nakrájali prinesené hríby a zaspávali pri ich krásnej vôni.

17.09.2022 - 4. deň   Zuberec (SK)

Ráno sme sa zobudili opäť do daždivého počasia. Plánovali sme oddychovať v bazéne prípadne v posteli. No raňajky naše plány zase zmenili ... Ochutnali sme fantastické klobásky so syrom, ktoré boli neskutočne dobré. Zistili sme, že ich vyrába lokálny mäsiar, ktorý má najbližšiu predajňu aj v Tvrdošíne.

Počasie našej turistike neprialo, tak sme sa teda vybrali na nákupy. Aj teraz, keď píšeme tieto riadky sa nám zbiehajú slinky na tieto klobásky, taká to bola dobrota ...

Vrátili sme sa do penziónu, oddýchli si chvíľku a zatiaľ vonku pomaly prestávalo pršať.

Vzhľadom k neskoršej poobedňajšej hodine sa už nič veľké podniknúť nedalo, rozhodli sme sa, že si ešte vybehneme aspoň do okolia a skúsime nájsť zopár hríbikov.

Prechádzali sme sa asi hodinku, keď opäť prišiel dážď ...

No dopadli sme asi takto 😊.

Zase sme sa pustili do krájania hríbikov na izbe ... mali sme aspoň užitočnú zábavu počas dažďa ...

Na večeru sme si opäť vybrali kolibu patriacu k penziónu a dobre sme urobili ... držková polievka bola fantastická.

18.09.2022 - 5. deň   Cesta domov (SK)

Ráno sme si zbalili veci do auta, vybavili raňajky a vybrali sa pomaly na cestu domov ... už zase pršalo.

Tento predĺžený víkend bol síce veľmi daždivý, ale aj tak splnil presne naše očakávania. Navštívili sme Roháčske plesá a vodopád, nazbierali nejaké hríby, ale hlavne sme si poriadne oddýchli ... Čo by sa nám asi pri peknom počasí nepodarilo, však tu v okolí Zuberca je ešte veľa krásnych miest, ktoré sa nám nepodarilo navštíviť.

Je veľmi pravdepodobné, že sa sem opäť čoskoro vrátime ...