09.07.2022 - 22. deň Ristafallet (S), Åre (S), Tannforsen (S), Handölsforsen (S)
Spánok sme tentokrát absolvovali priamo v lese vedľa cestičky. Bolo super
počuť to ticho ...
K vodopádu sme to mali už len nejakých 30 km. Cestou sme sa zastavili u
zvláštneho kostola, ktorý bol ale zatvorený☹️.
Vodopád Ristafallet je 50 m široký vodopád, ku ktorému sa dá dostať z obidvoch
strán rieky Insalsalven. Na jednej strane je camp a na druhej cestička lesom.
Vybrali sme si prechádzku, keďže tu bolo aj viac kešiek, venovaných tomuto
vodopádu.
Obrovské množstvo vody tu padá z výšky cca 14 m s prietokom 100 – 400 m3 za
sekundu.
Však posúďte sami:
Až keď človek stojí v jeho blízkosti dokáže pochopiť silu vody. Je ohromujúca.
Neskôr sme prechádzali aj cez zaujímavé mesto Åre, kde sa nachádzajú lyžiarske
svahy, na ktorých sa darí našej Petre Vlhovej 😊, napríklad v marci 2022 tu
vyhrala obrovský slalom.
Zastavili sme sa kúsok za mestom, kde sa na malom kopčeku nachádza historický
pamätník venovaný padlým a zamrznutým vojakom z roku 1718. Toto miesto je pre
Švédskych patriotov veľmi dôležité.
Pre nás, čo o tejto histórií toho veľa nevieme to bolo ideálne miesto s
výhľadom na lyžiarske svahy 😊.
K ďalšiemu dnešnému vodopádu to bolo už len nejakých 10 km.
Pri vodopáde Tannforsen sa nachádza veľké parkovisko s budovou, v ktorej je
umiestnené turisticko-informačné centrum s reštauráciou. Vstupné k vodopádu
sa tu však neplatilo.
Priamo k vodopádu to bolo ešte pár metrov. Prechádzka viedla lesom, kde nás
veľmi zaujali rôzne kvetinky. Najviac však Jednokvietok Veľkokvetý.
Podľa internetu by táto rastlinka mala rásť aj na Slovensku, ale doteraz sme
si ju ešte nevšimli. Na Slovensku patrí medzi „menej ohrozený druh“ ale v
Čechách je dokonca zákonom chránený.
Tu sa jej asi vďaka vlhkému vzduchu dobre darí.
Vodopád Tannforsen je najväčší Švédsky vodopád vysoký 38 m a široký vyše 50
m.
Množstvo padajúcej vody je aj tu naozaj neskutočné. Pre návštevníkov je
pripravená aj kovová lavička, po ktorej sa dá dostať úplne až k vodopádu.
Pri našej návšteve bol však silný vietor a množstvo vody spôsobilo, že lávka
bola celý čas v „zajatí vody“, čiže ak by sme tam išli, tak by sme zase
premokli do poslednej nitky 😊.
Radšej sme sa zastavili v reštaurácii a dali si dobrý dezert 😊.
Dnes nás čakal ešte jeden vodopád - Handölsforsen. Od Tannforsen je
vzdialený len asi 25 km.
Vodopád Handölsforsen je zaujímavý aj tým, že časť jeho vody je odvedená do
malej vodnej elektrárne, ktorá tu využíva prirodzené prevýšenie vytvorené
prírodou.
Čakal nás tu visutý most, ktorým sme sa dostali priamo nad vodopád a
následne nás turistický chodníček priviedol na miesto s najlepším výhľadom
na vodopád.
Podľa informácií z internetu sa jedná o cca 40 m vysoký kaskádový vodopád. A
bol naozaj krásny.
Náš plán cesty nás odtiaľto viedol naspäť do Nórska, ktoré je od
Handölsforsen vzdialené iba 30 km.
Po pár kilometroch cesty, sme sa museli zase zastaviť. Objavili sme ďalšiu
dopravnú značku, ktorú nepoznáme a doteraz sme sa s ňou ani nestretli 😊.
Na značke sme si pomocou translátora prečítali „cenná mačka bez zmyslu pre
premávku“. Aj sme sa obzerali či neuvidíme "cennú mačku", ktorá má aj
vlastnú dopravnú značku, no nemali sme šťastie 😊.
Miesto na dnešné prenocovanie sme si našli až v Nórsku, niekde pri lesnej
cestičke. Tu bola asi najväčšia zima na celej našej ceste po severe Európy
+7,5 stupňov Celzia 😊.
Parkovacie súradnice : 63,322403°, 13,951232°
Najazdené : 381 km
Diaľnica : 7,60 Eur
Parkované : 3,00 Eur
Najazdené : 381 km
Diaľnica : 7,60 Eur
Parkované : 3,00 Eur
10.07.2022 - 23. deň Røros (N), Bjøråa (N), Heddal (N)
Noc sme nejako zvládli. Bolo nám však oproti predchádzajúcim nociam trošku
zima. Hlavne ráno.
Dnešný náš plán bol jasný. Dostať sa čo najbližšie k hlavnému mestu Nórska
Oslu. Samozrejme sme mali cestou naplánované aj nejaké zastávky.
Prvou bolo mesto Røros, ktoré je od roku 1980 zapísané v zozname svetového
dedičstva UNESCO. Čím sa vlastne toto mestečko preslávilo? Hlavne svojimi
historickými pamiatkami, ktoré tu zachytávajú 333 rokov, počas ktorých sa tu
ťažila meď.
Úzke uličky, drevené domčeky sú stále súčasťou aj novej modernej architektúry.
Prvou kamennou stavbou v meste bol postavený kostol v roku 1784, ktorý tu
stojí doteraz a slúži svojmu účelu. Svojim terasovitým usporiadaním sa do neho
zmestí naraz až 2 000 návštevníkov.
Røros je dnes už len rajom pre turistov. S ťažbou rudy sa tu skončilo v roku
1977. Teraz sa tu dajú jednotlivé bane navštíviť ako súčasť prehliadky
vzniknutého múzea.
Nám však k objaveniu krás tohto miesta stačila aj prechádzka po historických
uličkách mestečka so zachovalými drevenými budovami a rôzne informačné
tabule. Taktiež sme sa veľa zaujímavého dozvedeli aj pomocou aplikácie
Geocaching a LAB kešiek.
Cez haldy hlušiny sa dá voľne poprechádzať a zamyslieť sa nad tým, ako veľmi
človek mení prírodu len aby sa dostal k surovinám, ktoré „potrebuje“.
My sme sa chceli hlavne dostať k budovám, kde boli ubytovaní najmenej
zarábajúci pracovníci. Bolo to hneď vedľa baní, aby to do práce nemali
ďaleko.
V týchto malých domčekoch mali všetko čo potrebovali. Stajňu, kuchyňu a
spálňu. Keď si uvedomíme, že počas zimných mesiacov tu teplota klesá aj na -
30 stupňov Celzia, tak je nám jasné, ako to boli ťažko zarobené peniaze a
aký ťažký život viedli.
Neskôr sme nasadli do nášho KEVINa a smerovali ďalej na juh. Boli to
nádherné kilometre ciest s veľmi rozumnými šoférmi. Naozaj radi spomíname,
ako sa tu super šoférovalo, ako boli všetci tolerantní a nikam sa
neponáhľali. Teda aby sme to upresnili, čím bližšie sme boli k Oslu, tak tým
to bolo samozrejme horšie 😊.
Po prejdení cca 150 km sme mali naplánovanú zastávku na odpočívadle s názvom
Bjøråa. Čím je toto odpočívadlo také zvláštne, že si zaslúžilo našu
pozornosť? No nachádza sa tu najväčšia socha losa na svete. V roku 2015
prekonala kanadskú sochu v Mac The Moose v Kanade. Tam jej však v roku 2019
pridali ďalšie parohy len aby prekonali výšku tohto nórskeho soba 😊. Je
vyrobená z leštenej ocele, ktorá odráža krásu okolitej prírody. Táto 10,3 m
vysoká socha mala upozorniť vodičov na voľne žijúce zvieratá v prírode a
znížiť tak počet kolízii áut so zvieratami.
Chvíľku sme si tu posedeli a dali si z foodtracku „typické nórske jedlo“
Fish and Chips 😊.
Ako sme už písali, veľkou zaujímavosťou Nórska, sú aj „unisex“ záchody. Tu
napríklad na parkovisku nás zaujal piktogram, ktorý je veľavravný:
Po chvíľke sme už zase ukrajovali z dnes naplánovaných kilometrov.
Ako sme sa blížili k Oslu doprava sa zahusťovala. Objavili sme ale aj ďalší
zaujímavý fenomén - rukou písané evidenčné čísla na nosičoch bicyklov 😊.
No povedzte, nie je to geniálne? 😊
My sme dnes chceli navštíviť ešte ďalšiu UNESCO pamiatku v mestečku Heddal.
To sa nachádza cca 100 km západne od Osla, takže sme cez hlavné mesto
tentokrát len „preleteli“, resp. sme ho prešli po obchvate a v podzemí v
tuneloch.
Na parkovisko pri miestom cintoríne sme dorazili tesne po 20tej hodine. Náš
cieľ bol neprehliadnuteľný. Jednalo sa o drevený kostol z 13 storočia.
O takomto čase sme sa pochopiteľne do vnútra nedostali, ale tento
monumentálny kostol je nádherný na pohľad aj zvonku.
V dobe, keď sa tento 29 m vysoký kostol staval, nebolo v Nórsku ešte
rozšírené kresťanstvo. Preto je kostol vyzdobený aj pohanskými symbolmi,
napríklad dračími hlavami. Mali zaistiť, aby sa do kostola prišli pozrieť aj
nekresťania.
Všetko sme si poriadne obzreli a vybrali sme sa hľadať miesto na prespatie.
Nakoniec sme doslova „zakotvili“ na brehu rieky Heddøla.
Parkovacie súradnice : 59,575043°, 9,169164°
Najazdené : 542 km
Diaľnica : 22,40 Eur
Tankovanie: 125,39 Eur - 54,30 l
Najazdené : 542 km
Diaľnica : 22,40 Eur
Tankovanie: 125,39 Eur - 54,30 l
11.07.2022 - 24. deň Oslo (N)
Ráno sme sa zobudili do krásneho teplého slnečného dňa. Vedľa nás krásne
šumela rieka, všade kľud a pokoj.
Na piknikových stoloch, ktoré tu boli na brehu rieky, sme si dopriali super
raňajky. Popri tom sme si hľadali nejaké ubytovanie na večer v Osle, ktoré
by bolo na úrovni ale zároveň neďaleko centra ale aj s parkoviskom.
Vybrali sme sa teda do hlavného mesta. Cesta bolo veľmi náročná. Na diaľnici
sa stala havária, tak sme zase vďaka WAZE išli bočnými cestami cez rôzne
dedinky. Bolo to síce pomalšie, ale aspoň sme zistili, že v okolí hlavného
mesta je ten život už oveľa viac podobný tomu nášmu, než v severnejších
odľahlých oblastiach.
Napriek zdržaniu sa nám podarilo ubytovať už pred 15tou hodinou, aby sme sa
mohli vybrať čím skôr preskúmať nejaké zaujímavosti Osla.
Prvú zastávku v rámci tejto prechádzky sme si urobili pri bývalej budove
kúpeľov, ktoré boli postavené v roku 1925. V súčasnosti sa budova využíva na
rôzne spoločenské podujatia v rámci „Rockefeller Music Hall“. Ďalšie časti
slúžia ako reštaurácie, bowling atď.
Medzi mladými je veľmi obľúbená časť, ktorá je domovom rôznych streed
foodov. Nás zaujali hlavne QR kódy, ktoré mala každá reštaurácia na
viditeľnom mieste. Pomocou tohto kódu sa objednávky robili cez WEB a aj
platby prebiehali bezkontaktne. U okienka alebo pri pulte si ľudia už brali
len hotové objednávky, bez dlhého čakania v rade na objednávanie. Perfektné
😊.
Po pár metroch sme už obdivovali Oslo dóm kirke. Je to hlavný kostol mesta.
Z internetu sme sa dozvedeli, že katedrála bola postavená koncom 17.
storočia v barokovom štýle. Je dôležitým miestom pre nórsku kráľovskú rodinu
– konajú sa tam totiž svadby ale aj pohreby kráľovskej rodiny a nórskej
vlády.
Našli sme LABky, ale aj nejaké normálne kešky venované tomuto kostolu a
vybrali sme sa smerom ku kráľovskému palácu.
Rozľahlý park pri národnom divadle ale aj priľahlá fontána boli veľmi pekné,
aj keď tu na náš vkus bolo dosť veľa ľudí. No my sme sa už tešili na
kráľovský palác.
Palác bol postavený v roku 1849. V rokoch 1957 - 1991 palác chátral a
kráľovská rodina sídlila v Stokholme. Neskôr prešiel komplexnou
rekonštrukciou a od roku 2002 je prístupný verejnosti.
My sme sa poprechádzali po parku, samozrejme našli kešky aj LABky a vybrali
sa smerom k radnici.
Cestou nás opantala vôňa pizze z množstva reštaurácií na peších zónach.
Len pre informáciu – 2 x pizza + 2 x cola + 2 x miešané nápoje = cca 80 eur
😊☹️.
Vedeli sme čo nás čaká, takže je to v poriadku. Je to len informácia pre
čitateľov, aby asi vedeli aké ceny sú v hlavnom meste.
Ďalšie naše kroky viedli k známej budove radnice.
Táto radnica bola postavená v rokoch 1931 až 1950 s prestávkou vo výstavbe
počas okupácie. Celá budova je postavená z klasických tehál rozmerov 27,5 x
13 x 8,5 cm. Vyzerá to naozaj úchvatne. Dve veže (63 a 66 m vysoké) sú
viditeľné už z diaľky a z každej zo svetových strán.
Exteriér ale aj interiér je bohato zdobený rôznymi sochami, freskami,
maľbami. Pri vchode sa nachádzajú aj obrovské hodiny. Majú priemer 8,6 metra
a minútová ručička má dĺžku 5,7 metra.
V tejto budove sa každoročne udeľuje Nobelova cena za mier.
Už sa pomaly začalo aj stmievať (toto sme už dávno nezažili 😊), tak sme sa
vybrali späť do hotela.
Parkovacie súradnice : 59,917798°, 10,758365°
Najazdené : 127 km
Diaľnica : 7,60 Eur
Parkované : 34,25 Eur
Ubytovanie: 116,98 Eur (Anker Hotel)
Najazdené : 127 km
Diaľnica : 7,60 Eur
Parkované : 34,25 Eur
Ubytovanie: 116,98 Eur (Anker Hotel)
12.07.2022 - 25. deň Borras Sakra (S)
V hotely sa nám spalo naozaj dobre, raňajky boli fantastické aj keď v
„jedálni“ bolo veľa ľudí nie len z hotela ale aj z blízkeho hostela.
Tu sme zažili aj jeden nepríjemný zážitok. Pri odchode z parkoviska sme si
všimli za stieračom „pokutu“ za parkovanie. Samozrejme všetko tu už majú
zdigitalizované, takže všetky podrobné informácie o našej pokute sme sa
dozvedeli cez internet.
Celý problém bol nakoniec v tom, že kontrolór našu 0 (nulu) v EČV nahodil do
kontrolného programu ako O (óčko). Takže sme sa trošku nečakane zdržali, ale
našťastie to dopadlo dobre.
Dnes sme pokračovali na ceste smerom domov. Už sme cítili, že sa naša
dovolenka končí. Po pár kilometroch sme sa ocitli vo Švédsku.
Mali sme namierené do tiesňavy Borras Sakra. Cestou sme sa zastavili aj pri
zaujímavom veternom mlyne Sunvära, ktorý je od roku 1994 technickou
pamiatkou. Bol postavený v roku 1899 ako štvorposchodová budova s kamennou
terasou vo výške 2,5 metra.
Zaujímavosťou je aj to, že tento mlyn mal otočnú „čiapku“, ktorá sa dokázala
otočiť za vetrom tak, aby lopatky mali čo najlepší vietor.
K nášmu cieľu do tejto tiesňavy to bolo už len pár kilometrov.
Mali sme dopredu naštudované, že nás čaká cca 100 metrov dlhá roklina, ktorá
je široká 1 – 2 metre so skalnými stenami vo výše až 10 metrov.
Bola to naozaj krásna prechádzka. Na konci rokliny nás čakalo prekvapenie vo
forme balvanu zaseknutého priamo nad chodníkom.
Potom sme sa ocitli v lese plnom čučoriedok. Ako keby to tu nikto nezbieral.
Strávili sme tu možno aj 30 minút pochutnávaním si na lesných plodoch 😊.
Neskôr sme sa vybrali hľadať nejaké miesto na nocovanie. Ocitli sme sa aj na
brehu Baltského mora. Bolo tu naozaj nádherné pobrežie.
Akurát sa nám nepodarilo nájsť nejaké pokojné miesto, kde by sme mohli
nocovať. Vrátili sme sa teda bližšie k diaľnici, kde sme si našli prázdne
záchytné parkovisko. Tu sme nakoniec strávili ďalšiu pokojnú noc.
Parkovacie súradnice : 56,804936°, 12,733637°
Najazdené : 449 km
Diaľnica : 12,00 Eur
Tankovanie: 31,89 Eur - 13,70 l
Najazdené : 449 km
Diaľnica : 12,00 Eur
Tankovanie: 31,89 Eur - 13,70 l
13.07.2022 - 26. deň Roskilde (DK)
Ráno bolo trošku hektické. Pracovné záležitosti nás zdržali na tomto
parkovisku dlhšie ako sme mysleli, ale všetko sa nám nakoniec podarilo na
diaľku vyriešiť.
Naša cesta potom pokračovala smerom k slávnemu Öresundskému mostu, ktorý spája
Švédsko s Dánskom.
Najskôr sme absolvovali obchvat Malmö a potom sa nám naskytol nádherný pohľad
na most pred nami. Po jeho absolvovaní sa zrazu cesta strácala v mori. Z auta
sa toto dalo dosť ťažko odfotiť, ale zopár záberov je predsa len použiteľných.
Tento most bol otvorený 1. júla 2000. Má dĺžku osem kilometrov a končí sa na
umelo vytvorenom ostrove Peberholm a posledné štyri kilometre prechádza do
tunela pod morskou hladinou.
Toto riešenie muselo byť použité z dôvodu blízkosti letiska pri meste Kodaň,
kvôli ktorému nemohol tento most s vysokými piliermi viesť až priamo do
hlavného mesta. Piliere na tomto moste majú výšku až 204 m.
Ďalšou zaujímavosťou je, aj to, že väčšina betónového tunela bola odliata na
súši a dopravená na miesto stavby po vode. Jedná sa o diaľničný ale zároveň aj
o železničný most. Cesta vlakom medzi Kodaňou a Malmö trvá približne 35 minút.
My sme mali akurát šťastie a podarilo sa nám zachytiť na fotku prechádzajúcu
nákladnú loď plávajúcu ponad podmorský tunel.
Za prejazd sme zaplatili 470 dánskych korún čo bolo cca 65 EUR.
Rozhodli sme sa zastaviť v historickom mestečku Roskilde. Zaujímala nás tu
hlavne katedrála, ktorá je zapísaná v UNESCO od roku 1995.
Stavbu tohto kostola začali okolo roku 1170. Tento kostol sa stal pohrebným
miestom Dánskych kráľov a ich rodín.
Jedná sa o tak monumentálnu stavbu, že sa ju obyčajným fotoaparátom
nepodarí zachytiť celú. Dronom by to bolo určite lepšie.
Pri kostole sme mali aj krásnu ukážku toho, aký dôležitý dopravný
prostriedok v Dánsku je bicykel.
Aj na námestí a pešej zóne bolo všetko pripravené pre cyklistov.
O to viac, že 02.07.2022 tu štartovala druhá etapa tohtoročnej Tour de France.
K obdivovaniu v tomto meste je toho naozaj oveľa viac. Jedná sa o univerzitné
mesto plné študentov ale aj historických a moderných budov.
My sme sa nechali zlákať na dánsku zmrzlinu, ktorá bola naozaj vynikajúca. Už
neviem presne, v ktorom stánku sme ju kupovali, ale ak máte chuť na perfektnú
zmrzlinu, tak môžete vyskúšať aj všetky stánky 😊.
Nás však už čakali ďalšie kilometre na ceste domov.
Noc sme sa rozhodli stráviť v dánskej prírode.
Podľa P4N sme si našli odľahlé parkovisko v lese. V noci sa tu objavilo ďalšie
obytné auto. Mladý pár z Nemecka sa vybral na cestu do Nórska 😊.
Parkovacie súradnice : 54,878042°, 9,434070°
Najazdené : 513 km
Diaľnica : 98,69 Eur
Tankovanie: 77,71 Eur - 36,00 l
Vstupné : 16,00 Eur (Syrakúzy)
Najazdené : 513 km
Diaľnica : 98,69 Eur
Tankovanie: 77,71 Eur - 36,00 l
Vstupné : 16,00 Eur (Syrakúzy)
14.07.2022 - 27. deň Cesta z Dánska cez Nemecko (DK, D)
Dnešný deň sme mali určený na prejazd celého Nemecka. Rozhodli sme sa, že sa
nebudeme ponáhľať a prespíme ešte niekde na Nemecko - Českých hraniciach.
Chceli sme, aby sme v nasledujúci deň nemuseli prechádzať v okolí Prahy v čase
najväčšej špičky.
Zaparkovať sa nám podarilo niekde na lesnej cestičke pri lúke. Uvarili sme si
„poslednú večeru“ a smutní sa zvalili do postele, keďže na ďalší deň už
končilo naše severské dobrodružstvo.
Parkovacie súradnice : 50,827383°, 13,903695°
Najazdené : 719 km
Tankovanie: 51,52 Eur - 25,02 l
Najazdené : 719 km
Tankovanie: 51,52 Eur - 25,02 l
15.07.2022 - 28. deň Cesta z Nemecka cez Česko (D, CZ)
Ráno sme sa ešte vybrali na posledné nákupy v Nemecku. Zvykneme sa zastaviť v
nemeckej DMke, kde sú na niektoré nami používané veci ceny aj o 30 – 40 %
nižšie ako u nás.
Najbližšie nákupné centrum bolo pri meste Pirna vzdialené od nášho nocľahu cca
25 km.
A aj tu sme našli zaujímavosť. V miestnom Kauflande hľadali „kolegu“. Len za
13,76 eur na hodinu 😊☹️.
Potom sme si to už nasmerovali rovno do Čiech. A tu to opäť začalo. Štýl
šoférovania v Čechách bol oproti severským krajinám hrozný. Všetci sa niekam
ponáhľali, vytrubovali a tlačili sa jeden na druhého. O predbiehaní ani
nehovoríme. Máme dojem, že sadnutím za volant sa z nás stávajú zvieratá, ktoré
bojujú o svoje prežitie. Však prejdenie 100 km vzdialenosti na diaľnici 130
alebo 145 km rýchlosťou je rozdiel v čase 4 minúty !!!! Oplatí sa to ?
Ďalším zarážajúcim zistením je, že keď slovenský alebo aj český vodič po
prejdení hraníc do Nemecka alebo Rakúska dokáže dodržiavať pravidlá, prečo to
nejde aj doma...?
No dobre, zase sme sa rozčertili na veci, ktorú nedokážeme ovplyvniť. Ale
určite by sme dopriali každému vodičovi zažiť to pohodové šoférovanie v
severských krajinách.
Cez Prahu sme prešli úplne v pohode, takže sme si to vypočítali dobre. Horšie
to bolo s kolónami pred Brnom. Podľa informácii v rádiu tu boli na diaľnici 5
km kolóny.
Keďže sme ešte boli na dovolenke, tak sme sa neponáhľali a s pomocou Waze sme
si vybrali trasu mimo diaľnice. Vo Veľkom Meziříčí sme odbočili z diaľnice a
užívali si ešte dedinky na moravskom vidieku.
Domov sme dorazili pred 22:00 hodinou.
Bol to veľký, nezabudnuteľný výlet s množstvom najazdených kilometrov, ale aj
s množstvom krásnych zážitkov.
Najazdené : 549 km
Tankovanie: 129,06 Eur - 71,67 l
Tankovanie: 129,06 Eur - 71,67 l
Počet dní | : 28 |
Počet nocí v aute | : 22 |
Počet nocí ubytovania | : 5 (Booking.com) |
Náklady na ubytovanie | : 557,73 EUR (111,55 EUR/noc) |
Najazdených kilometrov | : 11111,00 km (396,82 km/deň) |
Spotreba nafty | : 674,35 l (6,07 l/100 km) |
Náklady na naftu | : 1599,50 EUR (14,40 EUR/100 km) |
Diaľnica + Trajekty | : 616,29 EUR |
Parkovné | : 102,93 EUR |
Vstupné | : 295,00 EUR |
Celkové náklady | : 3171,45 EUR (113,26 EUR/deň = 56,63 EUR/osobu/deň) |
<< Okruh Nórsko, Fínsko, Švédsko - 4.časť | Okruh Nórsko, Fínsko, Švédsko - 1.časť >> |
0 comments:
Zverejnenie komentára