skip to main | skip to sidebar

Čingov 13.10. - 17.10.2022

Ďalší náš výlet bol naplánovaný dosť narýchlo. Náhodou sme objavili na internete zaujímavú ponuku hotela ČINGOV v Slovenskom raji na ubytovanie spolu s wellness.

13.10.2022 - 1. deň   Hotel Čingov (SK)

Náš posledný výlet na Roháče bol kvôli počasiu naozaj oddychový (Čítaj tu), tak sme si pred objednaním tohto ubytovania overili najskôr predpoveď počasia, ktorá bola na tento predĺžený víkend veľmi priaznivá.

Do hotela sme dorazili v celkom slušnom čase a už o 17 tej hodine sme mali kľúče od priestrannej izby. Je vidieť, že tu už dávnejšie prebehla rekonštrukcia, ktorá by možno potrebovala opäť trošku obnoviť. Čiže by sme to mohli ohodnotiť tak, že je to taký lepší priemer 😊.

Výnimočne sme mali objednanú a zaplatenú stravu formou polpenzie, takže po našom ubytovaní a vybalení tašiek sme sa vybrali do reštaurácie na prvú večeru. Večera bola podávaná formou švédskych stolov. Bol tu naozaj veľký výber jedál a chutilo nám skoro ako doma 😊.

Pôvodne sme chceli navštíviť aj wellness, ale po takejto bohatej večere by sme to asi nezvládli a tak sme si návštevu bazéna nechali na ďalší deň. V cene ubytovania sme mali objednanú aj masáž, tak sme si ju preventívne hneď načasovali, pretože sa blížil víkend a s pribúdajúcimi hosťami sa termíny masáži rýchlo míňajú 😊.

Ešte sme cez dvere nakukli k bazénu ako vyzerá. Práve prebiehal kurz plávania mamičiek s malými bábätkami. Bazén v hoteli je celkom veľký, takže sa tu dá aj trošku si zaplávať. Do saunového sveta samozrejme cez tieto dvere nebolo vidieť 😊.

14.10.2022 - 2. deň   Tomášovský výhľad (SK) , Letanovský mlyn (SK)

Ráno sme začali kvalitnými, bohatými raňajkami. Kuchár nám na naše želanie pripravil čerstvé vajíčka na rôzny spôsob. Hotel Čingov má veľmi dobrú polohu. Nachádza sa neďaleko vstupnej brány do Slovenského raja. Takže sme nemuseli ísť nikam autom a peši sme sa prešli cez veľké platené parkovisko, ktoré je hneď pri tejto vstupnej bráne do Slovenského raja. Aj keď v čase našej návštevy sa parkovné na tomto parkovisku už nevyberalo.

V podstate sme konkrétny plán našej turistickej cesty na dnešný deň nemali. Podľa smerovníkov a mapy sme sa operatívne rozhodli vybrať sa po žltej TZT smerom k Tomášovskému výhľadu. V lese už vládla krásna pani jeseň. Úžasne sfarbovala listy stromov do rôznych pestrých farieb.

Netrvalo nám to dlho a prešli sme okolo skalných útvarov “Ihly a kazateľnice“ a o chvíľku sa nám už naskytol pohľad aj na Tomášovský výhľad. Museli sme však trošku počkať, aby na okraji skalného masívu neboli žiadny turisti a mohli si urobiť naše obľúbené fotky „bez ľudí“ 😊.

Škoda len, že nebola dobrá viditeľnosť, aby sme mohli mať fotku aj s výhľadom na Vysoké Tatry, ktoré sa nachádzali v opare. Takto sa nám schovali za hmlu.

Chvíľku sme sa pokochali výhľadom na krásne zafarbené listy stromov a vybrali sme sa ďalej po žltej turistickej značke až k rázcestiu so zelenou turistickou značkou, po ktorej sme sa vybrali dole kopcom až k známemu prielomu Hornádu.

Na ďalšom rázcestí sme si povedali, že keď už sme prišli až sem, tak by sme mohli absolvovať aspoň kúsok tejto krásy, ktorú nám Slovenský raj ponúka a vybrali sme sa po modrej TZT smerom na Letanovký mlyn.

Aj sme zabudli aké je to tu krásne. Našťastie sme cestou stretli len zopár ľudí, tak sme im na mostíkoch a stúpačkách nemuseli dávať prednosť a mohli nerušene fotiť koľko sa nám žiadalo.

Pri Letanovskom mlyne sme si urobili menšiu pauzu na posilnenie sa prineseným domácim proviantom. Pretože v tomto čase už bolo málo ľudí na takejto turistike, tak sme si mohli vybrať, ktorý z prístreškov nám poskytne ten najlepší výhľad na okolie.

Dobre posilnení sme sa vybrali na spiatočnú cestu po tej istej modrej TZT a naskytli sa nám na tie isté miesta úplne iné pohľady.

Tentokrát sme však pokračovali ďalej po modrej turistickej značke tak, aby sme si mohli pozrieť Tomášovský výhľad aj z tejto perspektívy zospodu.

Táto prechádzka bola krásna a kochali sme sa výhľadmi na všetky strany. Nakoniec sme si museli trošku pridať aj do kroku, aby sme stihli v hotely objednanú masáž.

Zároveň sme aj využili saunový svet a dobre unavení sme si vychutnali opäť veľmi chutnú a výdatnú večeru. Hostí už bolo neporovnateľne viac ako včera, keďže bol piatok a začínali sa víkendové pobyty.

Dnes sme nachodili príjemných 14 km v krásnom prostredí.

15.10.2022 - 3. deň   Zelená hora (Marcelov hrad) (SK)

Na tento deň sme si dopriali oddych a na raňajky sme prišli medzi poslednými. Musíme ale pochváliť reštauráciu a jej personál, pretože až do poslednej chvíle na raňajky mali zabezpečený bohatý vyber jedál.

Dnes sme si naplánovali trošku netradičnú prechádzku na miesto, ktoré nepatrí medzi najnavštevovanejšie v Slovenskom raji – Zelenú horu a Marcelov hrad.

Priviedla nás sem hlavne séria LAB kešiek (Slovenský raj), ktoré sme na včerajšej prechádzke odlovili a na dokončenie celej serie bolo treba prísť aj do Podlesku.

Zaparkovali sme na platenom parkovisku a vybrali sa po modrej TZT. Prechádzali sme vedľa Ranča Podlesok a tu nás zaujalo viacero zaujímavých vecí. Majú tu okrem iného krásne veľké detské ihrisko, umelecké dielo rohatého zvieraťa urobené z kovových reťazí a zvláštny automat na nápoje.

Ako sme tento automat obdivovali, tak prišiel pán a porozprával nám ako prišli na takýto nápad, aby si turisti mohli priamo pri chodníku načapovať pivo alebo rôzne nealko nápoje. Práve prišiel tento automat vypúšťať a zakonzervovať na zimu. Dokonca nám ponúkol aj nápoje zadarmo.

Myslíme si, že je to veľmi zaujímavý nápad.

Cestou sa nám odkrývali krásne pohľady na jesennú scenériu tunajších miešaných lesov.

O chvíľku sme sa ocitli pri Hrdle Hornádu, kde prechádza náučný chodník „Prielom Hornádu“. Tento chodník na jednej strane vedie modrou TZT, ale my sme sa dnes vybrali opačným smerom po žltej 😊.

Keďže hrady sa väčšinou stavali na kopci, tak ja tento „Marcelov“ je postavený na kopci s názvom Zelená hora. Takže začalo aj naše obľúbené stúpanie 😊.

Cestou sa nám na chodníku zastavila laň, rýchlo sme vytiahli fotoaparát a na naše prekvapenie ich cez cestu prebehlo asi 6 kusov pekne za sebou.

Onedlho sme boli hore na vrchole kopca. Už nám ostalo len nájsť kešku GC33RD4 Marcelov hrad - Marcel's castle. Sú tu vlastne ruiny hradu, ktorý sa začal stavať v 13. storočí, no nikdy nebol dokončený. Svojou históriou je veľmi zaujímavý. O všetkom dôležitom o ňom sa dočítate na tabuli náučného chodníka, ktorý tu vedie.
V súčasnosti sa tu robia rekonštrukčné práce. Ktovie ako to tu bude o pár rokov vyzerať.

Vybrali sme sa naspať, dole kopcom, však už bolo pomaly 14 hodín a dnes sme si so sebou nezobrali žiadny proviant 😊.

Nakoniec sme zakotvili v už spomínanom Ranči Podlesok. Dali sme si fantastický neskorý obed a aj zákusok. Na naše prekvapenie tu bolo celkom plno napriek tomu, že už nie je sezóna.

Dnes sme toho veľa nenachodili, len asi 6 km, ale zo včerajšej túry sme boli dosť unavení, takže oddych vo wellness prišiel naozaj vhod.

16.10.2022 - 4. deň  Sovia skala (SK), Spišská Nová Ves (SK)

Dnes sme sa vybrali na miesto s názvom „Sovia skala“, ktorá bola posledným úsekom série LAB kešiek v Slovenskom raji. Autom sme prišli na hlavné parkovisko a vybrali sa na ľahkú túru. Po necelých 2 kilometroch do kopca sme sa nachádzali na vyhliadke. Počasie bolo krásne jesenné, tak ako aj farby listov na stromoch.

Pri spiatočnej ceste nás zaujal otvorený bufet Ihla, kde sme si dali dobrú studenú kofolu 😊.

Ďalšie naše kroky viedli do blízkej Spišskej Novej Vsi. Tu sme ešte nikdy neboli, tak sme sa rozhodli poprechádzať sa centrom mesta a za sprievodcu sme si zvolili LAB kešky 😊

Medzi najzaujímavejšie pamiatky patrí kostol Nanebovzatia Panny Márie. Podľa internetu ho postavili na konci 14. storočia a neogotickú vežu pristavali na konci 19. storočia. Doteraz je táto veža so svojimi 87 metrami najvyššou kostolnou vežou na Slovensku.

Ďalšou veľmi peknou stavbou je budova Reduty z roku 1902, ktorá je v súčasnosti sídlom Spišského divadla.

Najkrajšie zrekonštruovanou budovou na námestí je Provinčný dom s najzaujímavejšou časťou Levočskou bránou. Kedy bola táto budova postavená sme sa nikde nedočítali. Do roku 1777 slúžila ako radnica, potom ju kúpila provincia 16 Spišských miest, ktoré si v nej zriadili svoje sídlo a rôzne administratívne orgány.

V súčasnej dobe tu sídli múzeum Spiša.

Centrom mesta sme sa prechádzali asi 3 hodinky a príjemne sme sa unavili.

Už sme tešili do nášho hotela Čingov a na jeho wellness.

Tým, že už bola nedeľa, tak už boli znovu voľné termíny na masáž a aj saunový svet bol skoro prázdny. Posledný večer nášho predĺženého víkendu sme si náležite užili a využili skoro všetky možnosti relaxu, ktoré nám hotel Čingov ponúkal.

17.10.2022 - 5. deň   Cesta domov (SK)

Dnes sme sa s hotelom Čingov rozlúčili. Ako každý deň sme si dali dobré raňajky, vybavili papiere na preplatenie poukazov a vybrali sa na dlhú cestu domov.

Tento predĺžený víkend bol naozaj oddychový. Niečo sme v Slovenskom raji pochodili, pospomínali na naše predchádzajúce pobyty v tomto kúte Slovenska. Našli sme zopár kešiek. Absolvovali sme wellness, masáže a zároveň sme si aj príjemne oddýchli. Skrátka bol to super jesenný výlet.