V roku 2015 sme sa stali šťastnými majiteľmi osobného motorového automobilu
Volkswagen CADDY 2.0 TDI 103 kW.
Až po jeho nadobudnutí sme zbadali skutočný vnútorný priestor, ktorý toto
autíčko poskytuje. Začali sme rozmýšľať a vymýšľať, ako ho pripraviť na naše
cestovateľské plány s ním ako aj na možnosť prespávania v ňom.
Naše hlavné kritériá boli:
- Aby sa v noci pohodlne vyspali 1 alebo dvaja ľudia
- Aby boli všetky zmeny vyberateľné
- Aby sa maximálne minimalizoval priamy zásah do interiéru (aby nebolo vidieť žiadne zásahy)
- Aby sa naďalej v aute mohlo pohodlne odviezť 5 ľudí
Po preštudovaní mnohých internetových stránok a pozretí veľa videí sme sa
rozhodli pre nasledovné riešenie:
Čo je vidieť na obrázku:
1. Na oboch zadných dverách sklápacie stolíky
Na ľavej strane na obyčajných pántoch s uchytením na retiazke
Na pravej strane na samo držiacich sklopných pántoch
2. 2 samostatné drevené boxy, ku ktorým boli pripevnené „spacie dosky“.
3. Kapsy na oknách.
Čo na obrázku nie je:
1. Zatemňovače okien vyrobené z 5 mm hliníkovej fólie za radiátor, uchytené pomocou prísaviek, použité na všetkých oknách
2. Sieť pod strop 1 x 1 m s pevnými okrajmi na gumených upínačoch
3. Klasický termobox na 12 V za sedadlom spolujazdca
4. Matrac zložený z dvoch častí pre lepšiu manipuláciu
1. Na oboch zadných dverách sklápacie stolíky
Na ľavej strane na obyčajných pántoch s uchytením na retiazke
Na pravej strane na samo držiacich sklopných pántoch
2. 2 samostatné drevené boxy, ku ktorým boli pripevnené „spacie dosky“.
3. Kapsy na oknách.
Čo na obrázku nie je:
1. Zatemňovače okien vyrobené z 5 mm hliníkovej fólie za radiátor, uchytené pomocou prísaviek, použité na všetkých oknách
2. Sieť pod strop 1 x 1 m s pevnými okrajmi na gumených upínačoch
3. Klasický termobox na 12 V za sedadlom spolujazdca
4. Matrac zložený z dvoch častí pre lepšiu manipuláciu
Spacie dosky boli položené na drevených boxoch a sklopených zadných sedadlách.
Tieto dosky sa dali ľahko poskladať a auto bolo opäť 5 miestne. Naďalej sa
dalo dostať aj do odkladacích boxov. Ak sa spacie dosky vybrali, boxy boli
prístupné aj z hora, takže sme ich bežne nosili v aute, na ukladanie nákupov,
aby nelietali v kufri.
Medzi boxami bol vynechaný priestor na prevoz dlhších predmetov.
V prípade potreby sa oba boxy demontovali a vznikol klasický batožinový
priestor.
S takto upraveným autíčkom sme prešli veľa kilometrov a aj štátov. Variantu
na spanie sme v ňom využili pri cestách:
Časom sme zistili aj nejaké nedostatky. Medzi najhlavnejšie patria:
- Málo úložného priestoru
- Nutnosť posúvať predné sedadlá maximálne dopredu a sklápať operadlo
- Potreba rozkladania a skladania spacej časti pred a po spaní
To nás priviedlo k nápadu na jeho upgrade. Od roku 2020 máme nového väčšieho
KEVINA Maxi - Volkswagen CADDY 1.6 TDi 75 kW 7 miest.
Jedná sa o motorovo trošku slabší variant, ale priestorovo je omnoho
využiteľnejší.
Vzhľadom na naše predchádzajúce skúsenosti už sme mali jasnú predstavu čo
chceme vylepšiť a čo urobiť možno inak.
Naše základné podmienky zostali, aby bolo urobených minimum zásahov do
interiéru a aby sa auto dalo kedykoľvek vrátiť do pôvodnej podoby. Zároveň
aby mohlo byť stále použiteľné aj pre 7 ľudí vzhľadom na skutočnosť, že sa
nám rodina rozrástla o priateľky synov. Samozrejme nezabudli sme ani na to
aby sme pri každom spaní nemuseli posúvať predné sedadlá. Čiže len sa prejde
do obývacej časti a dá sa oddychovať 😊.
A takto to nakoniec dopadlo:
Na ľavých zadných dverách pribudla kovová konštrukcia s výklopným stolíkom a
s miestom na 10 l bandasku vody + varič a kuchynský riad. Na pravých dverách
je náš obľúbený výklopný stolík 😊.
Matrace (3 ks) sú na mieru vyrobené a zlepené podľa našich požiadaviek (na
vyššiu hmotnosť osoby) v spoločnosti www.calunnickepotreby.sk.
Obsahujú spájaný molitan RE80 hrúbky 5 cm + pamäťovú penu VISCO 3 cm.
Rozťahovacia posteľ umožňuje v prípade potreby pohodlné sedenie na jednej
strane alebo naloženie väčšieho nákladu a jedno miesto na spanie. Napr.
cesta na výlet s jedným bicyklom.
Posledné veľké bočné okná sú zvnútra zatemnené papierovými žalúziami z IKEA
😊. Na ostatných oknách sa používajú plátenné závesy svetlej farby
(pri cestách za polárneho dňa by boli vhodnejšie tmavej farby).
Na oboch stranách sú drevené skrine, ktoré využívajú priestor v posledných
oknách a vyrovnávajú tak vnútorné boky vozidla. Na každej strane je polička
pozdĺž celého okna. Dá sa využiť cez dvoje väčších dvierok. Poskytujú sa tak
veľké úložné priestory na prehľadné uloženie napr. oblečenia.
Menšie dvierka skrývajú odkladacie priestory vzniknuté v pôvodnom obložení
auta. Dajú sa využiť na odloženie rôznych nástrojov a pomôcok potrebných na
našich cestách.
Mriežku pod strechu sme použili z krátkeho KEVINA.
V skrini na strane vodiča sa nachádza aj panel na ovládanie pridanej
elektriky s rôznymi vypínačmi a koncovkami napr. na nabíjanie mobilov,
notebooku, chladničky...
O elektroniku sa stará trakčná batéria Goowei AGM OTL85-12, 85Ah umiestnená
v priestore za sedadlom vodiča a nabíjaná počas jazdy inteligentnou
nabíjačkou Victron Orion-Tr Smart 12/12.
Na osvetlenie vnútorných priestorov večer sa používa obyčajný LED pás
prichytený na skrinke umiestnenej za vodičom.
Kompresorová chladnička je umiestená za sedadlom spolujazdca. Dá sa pohodlne
využívať aj za jazdy na vyberanie chladených nápojov. V prípade potreby sa dá
použiť po prepnutí aj ako mraznička na prepravu hlbokozmrazených
potravín.
Na mieste zadných sedadiel je umiestnená drevená skrinka po celej šírke
vozidla. Tiež je to vhodný odkladací priestor na 2 veľké prepravky bez
„pohybovania sa“ predmetov po vozidle počas jazdy.
O cirkuláciu vzduchu v noci bez nebezpečia lietania nežiadúceho hmyzu sa v
prípade potreby postará 12 V ventilátor, ktorý sa dá umiestniť do priestoru
okna na spolujazdcových dverách.
Po vybratí postele sa druhý a aj tretí rad sedadiel dá umiestniť na svoje
pôvodné miesto, takže vznikne opäť 7 miesta verzia vozidla (akurát cestujúci v
3 rade nemajú výhľad cez bočné okná 😊).
Komplet rozobratá posteľ sa zmestí do „pevnej“ krížnej časti postele.
Bočné skrine sú upevnené na závitových tyčkách prichytených do fixačných
bodov, ktoré sú umiestnené štandardne v karosérii.
Držiak na 2 bicykle je samozrejme použiteľný aj keď sú bočné skrine umiestnené
v interiéry.
S takto upraveným autíčkom sme absolvovali už viacero ciest ale na prespatie
sme ho zatiaľ využili len pri:
Zatiaľ sme s novým KEVINOM MAXI veľmi spokojný, aj keď je motorovo trošku
slabší ako bol jeho menší brat. Berieme to ale tak, že ak sa ide na
dovolenku, tak sa nikam neponáhľame a užívame si krásy krajiny, ktorou
prechádzame 😊.
0 comments:
Zverejnenie komentára